Passa ai contenuti principali

Tort "Pat"

Tortul acesta l-am facut cu mare placere pentru o prietena,e primul meu tort mai deosebit,am trecut de perioada febrei examenelor pe care la-am trait alaturi de fetita mea pentru intrarea la liceu ,ieri cu bucurie maxima in suflet caci am luat rezultatele examenelor si pentru ca a ajuns acasa plina de bucurie spunandu-mi" am teminat cu 10" m-am apucat fericita sa finalizez acest tort,ai o bucurie imensa in sufleet cand primesti vesti pozitiva de la copii tai si mai ales ca ea a reusit ca intr-o tara straina sa dovedeasca profesorilor si colegilor ei caci romanii in strainatate nu au venit numai sa fure si sa faca Romania de rusine,ci si sa dovedeasca ca putem fi mandri de noi,asa am uitat si noi ca parinti pentru cateva clipe macar de situatiile neplacute cu care neconfrutam cateodata aici printre straini.



Dar nu vreau sa va plictisesc prea mult cu starile mele emotionale ,cu problemele si bucuriile mele,si poate si ale altor multi romani ca noi,dar simteam nevoia sa le marturisesc,da sa sa trecem la subiect-tortul -l-am facut  cu blat din 9 oua,un blat patrat,l-am umplut cu cremele pe care le-am folosit la tort pentru ziua mea,adica cu gem  caise ,l-am decorat cu decorat cu pasta de zahar si royal icing pentru covor si partea din spate a patului.

Commenti

  1. Felicitari fetei tale, nu e usor, cum spui si tu, ca intr-o tara straina sa ai asemenea reusite. Bravo ei si sa va bucurati cu toti. Tortul e tare ingenios si frumos. Pup!

    RispondiElimina
  2. Ce fain e, minunat arata!A iesit fooarte bine! Felicitari!! :*

    RispondiElimina
  3. Felicitari pentru reusita fetitei !!! Tortul e super reusit !

    RispondiElimina
  4. superb tort un blog minunat retete de nota 10 as vrea sa te intreb daca nu te superi as dori reteta macar crema de la tort inimioara cu inimioare arata ff bine mersi mult o zi buna sa ai cu drag ely

    RispondiElimina

Posta un commento

Post popolari in questo blog

Prajitura cu foi cu miere (de post)

Ingrediente foi-600 gr faina,180gr zahar,4 linguri miere,1 lingura rasa bicarbonnat de sodiu,un praf sare,100 gr margarina ,lapte caldut cat e necesar sa iasa un aluat bun de intins Ingrediente crema-250 ml lapte,180 gr zahar,1 lingura miere,80 gr gris,200 gr margarina Modul de preparare-se pun la fiert mierea,zaharul si margarina,cand s-a racit la temperatura camerei se adauga faina,sarea,bicrbonatul si lapte,se imparte aluatul in 4 se coc foi pe dosul tavii.Cremase amesteca toate ingredientele,mai putin margarina,se fierb,pana se ingroase,cand e calduta se incorporeaza margarina.pentru umplutura am mai folosit gem de prune si de mure.Se asambleaza prajitura-o foaie,gem de prune,foaie,crema gris,gem de mure foaie si se pune la presat.

Prajitura cu foi si crema din caramele cu lapte

  Ingrediente     crema caramel       500 g caramele cu lapte 50 ml smantana pentru frisca 3-4 linguri praf de biscuiti crema de ciocolata 150 g ciocolata amaruie 100 g ciocolata cu lapte 150 ml smantana pentru frisca 3 foi mari de napolitana si ciocolata topita pentru decorat deasupra Se topesc caramelele cu frisca lichida pe foc amestecand mereu apoi se lasa sa se raceasca un pic si se adauga 3-4 linguri praf de biscuiti(caramelele mele erau caramele de lapte care se sfarma nu elastice) Separat de topeste ciocolata cu frisca lichida fara sa fiarba si se lasa la racit.Ambele creme se pun intrew foile de napolitana caldute,deasupra am topit ciocolata. Reteta de inspiratie ,am schimbat ceva la ea am ochit-o pe blogul dulciurifeldefel,mersi pt reteta e minunata si usor de facut.

Prajiturica cu albusuri si mac

Am facut prajitura cu galbenusuri acum e randul albusurilor care au ramas ,si asa cu 11 oua am facut doua delicioase prajiturele Ingrediente-8 albusuri 200gr zahar 100gr mac 100gr nuca cocos 4 linguri pline cu faina un plic praf copt(15 gr) un praf sare Modul de preparare-de bat bine albusurile spuma cu un praf sare,se aduga apoi zaharul,separat se amesteca faina cu macul si nuca de cocos si toate acestea se aduga peste albusuri,se coace la foc moderat in tava tapetata cu hartie de copr. Crema-500ml lapte 3 linguri pline cu faina un praf sare 275 gr zahar 200gr margarina sau unt Se amesteca cu grija laptele cu faina ca sa nu faca cocoloase,se aduga zaharul si se pune la fiert pana se ingroasa,se adauga esenta vanilie ,si cand e calduta se adauga untul,se taie blatul in doua si se pune crema.